Tuesday, March 9, 2010

Sturm und Drang

Så har det blivit dags för min tredje resa till Nepal, just nu sitter jag på flygplatsen och väntar på att få gå ombord på planet. På väg hit åkte jag över Göta älv, om ett dygn blir det Baghmatifloden i Kathmandu jag korsar istället. Jag byter ett rent och kallt Göteborg mot 25 grader och kaos i Nepal.

På morgonen idag fick jag våra nya mönster till skjortorna från våra designers. Jag har som den lekman jag är på design ändå varit med i processen att ta fram mönstren och jag blir så imponerad. De kan så mycket mer om skjortor än jag. Jag vet att textilbranchen är en tuff branch och att man måste vara duktig för att lyckas, men vårt design- och skrädderiteam är fantastiskt.

Efter att jag fått mönstren var det dags för möte med vår nya reklambyrå. Tidigare har jag och Lina skött all reklam och PR på egent hand, och det har gått rätt bra. Men nu tycker vår styrelse, och vi håller med, att det är dags att ta det till nästa nivå.

Vi kommer att arbeta med en byrå som heter Sturm und Drang, och samma byrå som våra delägare Sätila använder sig av.  Jag är väldigt nyfiken på vad deras kreativitet kommer föra med sig.

Sebastian Stjern
THE FAIR TAILOR
- Dress responsibly
Skräddarsydda skjortor via internet

No comments:

Post a Comment

 
BlogRankers.com Blogg listad på Bloggtoppen.se