Tuesday, March 16, 2010

Är du en duktig säljare?

Nu har vi kommit till en brytpunkt för The Fair Tailor. Vi har kommit till en punkt när vi siktar på att ta in någon mer som kan sälja våra produkter. Vi har trots allt fler produkter än skräddarsydda skjortor.

Än så länge har Lina skött vår försäljning mot företag, men vi känner nu med det intresset vi har märkt från kunder, den takt som företaget växer och det faktum att våra nya modeller är färdigdesignade att vi behöver ta företaget till nästa nivå. Och nästa nivå innebär att anställa säljare.

Det är en otroligt spännande process och det blir ett nytt sätt att räkna på. Säljarna ska täcka sina egna kostnader och de kommer naturligtvis  ha en rörlig del i sin lön, därför känns det otroligt roligt att tänka de gärna får tjäna väldigt mycket pengar, för då betyder det bara att vi säljer väldigt mycket. Och det tjänar företaget på.

Det enda som känns lite tråkigt med processen är att jag är i Nepal och får se mycket av det som händer i Sverige från sidlinjen. Men å andra sidan håller vi på och anställer här också, så jag intervjuar för fullt.

Från Sverige kan jag också se att min gamla arbetsplats Volvo PV börjar få vind i seglen. Kul! Det behövs positiv energi för mina gamla kollegor som gör ett fantastiskt jobb där.

VA skriver om ett spännande företag som gör miljösmarta batterier.

Aktieägarna säger att det är svårt att hitta kompetenta styrelseledarmöter till företag i Sverige. Mitt tips: Testa att leta bland kvinnorna...
På tal om det skriver VA om kvoteringen i Norge.

Sebastian Stjern
THE FAIR TAILOR
- Dress responsibly
Skräddarsydda skjortor via internet

No comments:

Post a Comment

 
BlogRankers.com Blogg listad på Bloggtoppen.se