Monday, February 15, 2010

Vi blir bjudna på middag med Leif Pagrotsky och Luciano Astudillo

Imorgon, tisdag, är Lina och jag bjudna på middag av de två socialdemokratiska riksdagsledamöterna Leif Pagrotsky och Luciano Astudillo. De kommer ha middagar med tio gäster i Stockholm, Göteborg och Malmö och de inbjudna är vad Pagrotsky och Astudillo kallar för "talanger". Syftet är att de vill skapa ett mer talangvänligt klimat och lära sig hur Sverige ska bli ett land där fler kan blomstra.

Jag tycker verkligen det är ett väldigt bra intiativ. Vi blev först förvånade när de kontaktade oss. Normalt är Socialdemokraterna inte det parti som främst förknippas med entreprenörskap. När jag till exempel nämnde middagen på vår inkubator blev alla förvånade över att vi ville hjälpa sossarna. Men jag ser det snarare som att om ett parti vill höra våra åsikter i de här frågorna och är intresserade av att forma sin politik utifrån nya lärdomar ska vi självklart hjälpa dem. Det är sannolikt att socialdemokraterna kommer leda Sverige någon gång i framtiden, kanske redan efter nästa val. Då gäller det att se till att de har en så bra politik som möjligt.

Jag ser fram emot middagen och kommer självklart att rapportera här i bloggen om hur det gick.

I helgen har jag genomfört ett socialt experiment. Jag har inte kollat mailen sen jag åkte från kontoret i fredags. Det har inte varit lätt, jag är så van att rutinmässigt kolla den. Jag använder samma adress privat och på jobbet. Eller ja, som entreprenör är det oftast inte så stor skillnad på jobbet och privat.
Jag vet inte om det var det faktum att jag var ledig som spelade in, men vi sålde fler skräddarsydda skjortor den här helgen än vi gjort någon annan helg...

Sebastian Stjern
THE FAIR TAILOR
- Dress responsibly
Skräddarsydda skjortor via internet

No comments:

Post a Comment

 
BlogRankers.com Blogg listad på Bloggtoppen.se