Wednesday, February 17, 2010

Gör våra skjortor att man vinner OS-guld?

Igår var en bra dag för The Fair Tailor.

Vi var tillsammans med några andra utvalda "talanger" inbjudna till en middag med riksdagsmännen Luciano Astudillo och Leif Pagrotsky. Exakt hur de valt ut oss talanger vet jag inte, men det var ett väldigt intressant gäng. Det var unga personer som lyckats bra på stora företag och unga personer som är framgångsrika entreprenörer. Det var personer från näringsliv och från kultur. Vi hade bland annat gruppdiskussioner kring en del frågor, och ärligt talat kan såna ibland bli lite väl mycket "snillen spekulerar". Men här var det vältaliga, genomtänkta personer som inte trodde sig sitta inne med alla svar utan som var öppna för nya tankar och idéer.

Pagrotsky berättade att normalt träffar politiker inte personer som vi gjorde. Det vanligaste är att de talar från en talarstol och att de efteråt kanske svarar på 3-4 spridda frågor från publiken. Nu var det vi som pratade till dem och de lyssnade. Jag tyckte det var ett strålande initiativ som Astudillo tagit.
Sossarna är, som de erkände själva, inte direkt kända för sin företagarpolitik. Och jag tror inte att de rödgröna skulle vinna om vi som var på middagen röstade. Just därför ska de ha en extra stor eloge för att de bjudit in de som var där.

Lina har blivit utsedd till en av regeringens ambassadörer för kvinnligt företagande. De ser henne som en förebild, och det tycker jag de gör rätt i. Nu ska hon arbeta för att främja kvinnligt företagande.

Till sist vill jag rikta ett stort grattis till en av våra kunder - Björn Ferry som tog OS-guld igår.
Ferrys guld har slagits upp stort i media. Se bara på det här lilla urvalet: SvD, SvD, SvD, SvD, GP, GP, GP, DN, DN, DN...
Vi har samarbetat med hans fru, Heidi "Armbryterskan från Ensamheten" Andersson. Heidi fick ett rabattkort från oss i form av en miniskjorta i julklapp. Och hon gav i sin tur den vidare till Björn som beställde en skjorta.

Presentkortet som Björn Ferry använde (för att ta guld)
Presentkortet som Björn Ferry använde (för att ta guld)

Jag såg hans kroppsmått och jag kan förstå att han har svårt att hitta skjortor som passar...
Jag kan inte lova att man vinner OS-guld bara för att man köper en skjorta från oss, men jag tror få företag har högre andel OS-guldmedaljörer i manligt skidskytte bland sina kunder än vi.
Vill du beställa en likadan skjorta som Björn från The Fair Tailor så beställde han en med tyget Prato Black och klassisk krage.

Sebastian Stjern
THE FAIR TAILOR
- Dress responsibly
Skräddarsydda skjortor via internet

No comments:

Post a Comment

 
BlogRankers.com Blogg listad på Bloggtoppen.se