Wednesday, February 10, 2010

En överraskning i dagens Dagens Industri

Jag har spenderat några hektiska dagar i Stockholm, de har varit fulla av intressanta och utvecklande möten. Mer om de mötena kommer dyka upp här i bloggen under de närmsta dagarna. Just nu sitter jag på X2000 hem till Göteborg igen. Jag har några tidningar att läsa på tåget och när jag tittade upp från datorn såg jag ett bekant ansikte på förstasidan. Viktor Nord, en kille vi träffat genom entreprenörsnätverket YEoS, är med i Dagens Industri med en stor artikel. Han och hans kompanjon Christian Josefsson driver Sverige-Norge.se och de arbetar med att förse norska arbetsgivare med svensk arbetskraft. 24 år gamla är killarna, och de har enligt DI en omsättning på 15 miljoner. Och de fortsätter växa. Imponerande!
Läs gärna hela artikeln i tidningen eller en kortversion här.

Jag skrev för några veckor sen om några unga entreprenörer i samma inkubator som oss, MobilMobil. De gör skolschema som uppdateras i mobilen om lektioner ställs in. Jag är imponerad av dem. De insåg att det kanske vore bra för dem att träffa Maud Olofsson. Alltså ringde de upp och bokade ett möte med henne. Det är kul med personer som skapar sig sina egna möjligheter.
Till saken hör också att de jobbar med sitt företag på dagarna och har extraknäck på kvällar och helger för att försörja sig. Och de är 19 år.

Sebastian Stjern
THE FAIR TAILOR
- Dress responsibly
Skräddarsydda skjortor, rättvist producerade, via internet

No comments:

Post a Comment

 
BlogRankers.com Blogg listad på Bloggtoppen.se