Friday, September 3, 2010

Livet är härligt!

För två år sen tog jag industribussen till Volvo PV för att åka till jobbet som teknisk projektledare.

För ett år sen tog jag ett plan till Nepal för att anställa en produktionschef och börja bygga upp en produktionsanläggning.

Idag sitter jag på flygplatsen, återigen på väg till Nepal. Jag ska förbereda produktionen inför vår uppskalning under hösten.

Ibland handlar det om att följa en inre röst. Att våga göra det man vill. Att ta steget. Kalla det vad du vill, men ibland får man lyssna på Nike - Just do it.

Man kanske inte alltid ska följa den inre rösten, men om man aldrig gör det riskerar livet att bli rätt händelselöst.

Med det här inlägget vill jag lyfta fram hur livet kan förändras på rätt kort tid. Jag hade inte kunnat föreställa mig det liv jag lever idag för ett år sen, än mindre när jag gick till jobbet på Volvo. Jag pratade precis med min fru och VD Lina. Hon har varit ute och rest hela veckan och det är ett sånt driv i The Fair Tailor just nu. Vi känner den inneboende kraften i det vi gör. Självklart är det slitigt ibland men det är en så härlig känsla att stanna upp mitt i ett samtal och konstatera hur häftigt det vi gör faktiskt är. Vi får verkligen använda hela vår kompetens.

Eller ja, det sista är inte helt sant. För ett år sen var Lina fortfarande konsertpianist. Just pianospelandet har vi inte så mycket nytta av. Metodiken och arbetsdiciplinen från musikhögskolan däremot, den hjälper oss dagligen.

Nu är det dags för mig att springa till planet. Jag är otroligt nyfiken på vad jag skriver här om ett år. Livet är föränderligt, och häftigt.

Sebastian Stjern
THE FAIR TAILOR
- Dress responsibly
Skräddarsydda skjortor via internet

No comments:

Post a Comment

 
BlogRankers.com Blogg listad på Bloggtoppen.se