Thursday, April 8, 2010

En facebookgrupp som inte lurar skjortan av folk

När jag var nere i Nepal i mars passade vi på att inviga den projektorn som vi köpt för pengarna vår Facebookgrupp samlat ihop. För varje medlem gruppen fått skänker The Fair Tailor 1kr till Watabarans barnhem i Nepal.

När jag åkte ner hade vi kommit över 7000 medlemar och vi hade alltså 7000kr att använda. Vi ville inte välja ut vad pengarna skulle användas till, så vi frågade helt enkelt personalen på barnhemmet vad de helst skulle vilja ha. Vi blev lite förvånade när de först sa att de ville köpa en projektor, men när de förklarade insåg vi att det vore en jättebra sak att satsa på.

Med projektorn kan flera barn samtidigt ta del av deras pedagogiska hjälpmedel. Jag vet inte om Pogo Pedagog finns i Nepal, men de har rätt många undervisnings-DVDer. Dessutom kan de använda projektorn för mysiga filmkvällar.

Läs gärna vårt pressmeddelande om projektorn.

Jag håller just nu på att välja vilka tyg vi ska utöka vårt sortiment med. Och där tänkte jag ta hjälp av dig.

Framtida tyger hos The Fair Tailor
Vilka av tygerna skulle du helst välja till din skräddarsydda skjorta i vår och i sommar? Gå in på den här länken och rösta. Alla tygerna är som vanligt hos The Fair Tailor självklart i egyptisk bomull.

Sebastian Stjern
THE FAIR TAILOR
- Dress responsibly
Skjortor – Skräddarsytt via internet

No comments:

Post a Comment

 
BlogRankers.com Blogg listad på Bloggtoppen.se