Thursday, November 25, 2010

Schyssta villkor

Det här inlägget skriver jag som privatperson, inte som representant för The Fair Tailor.
Förra veckan ställde jag ut på ett event i Borås. Jag blev under en paus konfronterad av kvalitetschefen på ett stort svenskt skjortföretag som hävdade att de minsann hade bättre arbetsförhållanden än oss, bland annat för att deras fabrik ligger i Sverige.
Deras fabrik ligger i Baltikum och när jag erbjöd kvalitetschefen att diskutera arbetsförhållanden vände hon på klacken och gick.
Jag tycker det är väldigt intressant att vi kan provocera de stora jättarna. Textilindustrin i allmänhet är ingen trevlig bransch, även om den sakta börjat röra sig åt rätt håll de senaste åren. Förhoppningsvis kan vi påverka den med vårt arbete.
Sebastian Stjern
THE FAIR TAILOR
- Dress responsibly
Skräddarsydda skjortor via internet

No comments:

Post a Comment

 
BlogRankers.com Blogg listad på Bloggtoppen.se