Thursday, August 12, 2010

Vi hör ihop, vi entreprenörer

Ibland glömmer jag bort hur stimulerande det kan vara att träffa andra entreprenörer som också ständigt ställs inför problem de aldrig tidigare stött på. Självklart tycker jag som driver ett företag som producerar skräddarsydda skjortor, fysiska produkter, har problem av en helt annan typ än de som arbetar med t.ex. tjänster. Men det känns som att de flesta som drivit företag kan relatera till de problem man stöter på.

Idag träffade jag bland annat Per och Anna som driver Nepal face to face, ett reseföretag i Nepal. De har lämnat sina jobb i Sverige och tagit med sig sina tre små barn och flyttat till Nepal.
Idag träffade jag Alexander som redan drivit upp ett framgångsrikt IT-företag och gjort en exit och som nu driver företaget Let's deal.
Idag träffade jag Kristina som sadlat om från sångpedagog till framgångsrik kommunikationskonsult.
Idag har jag träffat Håkan som jobbat med kapitalanskaffning och som nu är  affärsutvecklingskonsult.

Fyra helt olika typer av företag och vi kan relatera till deras verklighet och de kan förstå hur vi har det.

Jag träffar många typer av entreprenörer, allt från idésprutor som aldrig slutar komma på galna projekt till IT-nördar som kan sitta själva i veckor och klura på problem och knacka kod. Och ändå känner jag att vi hör ihop. Vi har alla haft en idé som vi vågat satsa på. Vi har alla brytit mot den norm som en fast anställning ändå är och lever ett liv som entreprenörer (med olika nivå av framgång). Och min slutsats är: Entreprenörer hör ihop!

Sebastian Stjern
THE FAIR TAILOR
- Dress responsibly
Skräddarsydda skjortor via internet

2 comments:

  1. Vi entreprenörer hör definitivt ihop. Därför ska vi också vara frikostiga och dela med oss av vår kunskap som kan hjälpa våra respektive företag att växa.

    ReplyDelete

 
BlogRankers.com Blogg listad på Bloggtoppen.se